Turundusplaani koostamine
Ära karda astuda vajaduse korral suurt sammu. Sa ei saa ületada kuristikku kahe väikese hüppega. (David Lloyd George, 1863-1945, Briti peaminister ja riigimees)
Turundusplaani omavatel ettevõtetel on püsiv konkurentsieelis, sest nad on valmistunud koheselt reageerima turul avanevaile võimalustele ja tõstma läbimüüki ning kasumit nii enda kui ka konkurentide klientide vajadusi kattes. Samuti on turundusplaani koostanud ettevõtted paremini valmistunud vastu seisma võimalikele äritegevusega seotud riskidele.
Turundusplaan on üks olulisim äriplaani osa. Seda vajavad nii alustavad kui ka tegutsevad ettevõtted uutele turgudele laienemisel või uute toodete/teenuste turule toomisel. Välisturgudele sisenemiseks koostatud turundusplaane nimetatakse ka ekspordiplaanideks.
Turundusplaan lähtub strateegilisest plaanist ning annab konkreetse vastuse küsimustele: mida, kellele, kuidas, kus, millal ja kui sageli me soovime turustada ning kas see on kasumlik?
Turunduse planeerimine hõlmab teabe kogumist ja analüüsimist nii turul toimuva kui ka ettevõtte enda kohta. Turundusplaani koostamise käigus analüüsitakse organisatsiooni või äriidee tugevusi, nõrkusi, võimalusi ja ohte ning kirjeldatakse ka tegevuse eesmärke ja nende saavutamiseks vajalikke ressursse.
Kui turul või ettevõttes on toimunud muudatusi, tuleb turundusplaanis sisalduvad eesmärgid ja tegevused uuesti läbi vaadata ja vastavad korrektiivid teha, selleks et turundusplaan oleks tõepoolest ajakohane ja kasutatav igapäevase juhtimisvahendina.
Turundusplaan koosneb järgmistest etappidest:
• ressursside analüüs;
• turu analüüs koos vajalike turu-uuringutega;
• konkurentsianalüüs;
• turundusstrateegia koostamine;
• tegevuskava ja eelarve koostamine.